Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hans Kok - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hans Kok - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Merel en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Zondag 21 juli:
Om half negen rijden we weg uit Utrecht, parkeren de auto in Amstelveen (gratis), nemen de 300 naar Schiphol waar we om 20 voor 10 arriveren. Koffers geven we af, we doen een broodje en tegen half twaalf zijn we door de gate, het vliegtuig vertrekt om 12:30, we vliegen met Luchtvaartmaatschappij Transat.
We vertrekken 20 minuten te laat en komen 20 minuten te vroeg aan, ruim 9 uur gevlogen, vreemd genoeg vliegt de tijd ook voorbij, Merel kijkt films, en ik speel een of ander stom zeer verslavend spelletje waarbij je gekleurde balletjes weg moet krijgen, ineens landen we weer.
We nemen de Canada line, een onbemande railway die onder andere vanaf de luchthaven naar het centrum rijdt, kaartje kopen is altijd wat uitzoekerij, er staat een mevrouw aan het kaartjesautomaat te mopperen, het lukt niet met haar creditcard, ze helpt me en noemt me een lucky bastard als het apparaat mijn kaartjes uitspuugt. Does this train go downtown? Van Niels heb ik geleerd dat ik geen Centre mag zeggen, yes sir.
We stappen uit bij halte Vancouver City Centre, en wandelen van daaruit naar het Century Plaza Hotel en Spa in de Burrard Street. Ze verwachten ons, en we krijgen een hele grote kamer op de 16e verdieping met twee enorme tweepersoonsbedden. We douchen even en gaan nog even een wandelingetje maken. Het voelt vreemd aan als je midden in de nacht in de zon loopt, afgezien van een wat licht gevoel in je hoofd heb je er weinig last van, het tijdsverschil is 9 uur. We proberen wel de dag zo lang mogelijk te rekken en bestrijden een eventuele jetlag naar het advies van het vrindje van Lodewijk van Avezaath die psychiater was.
Vancouver maakt een relaxte indruk, we verzeilen bij een gratis dansles, we blijven aan de zijkant, omdat we de juiste schoenen niet aan hebben. Daarna doen we een hapje bij een Art Gallery, het lekkerst is die eerste pint die we open trekken.
Er begonnen al diverse localo's tegen ons te praten toen ze zagen dat we hulpeloos om ons heen keken, Het weer is hier al een maand top vertelde men ons, nu schommelt de temperatuur rond de 23 graden, dat kan niet beter, Burrard street is three blocks from here sir
Speciaal voor Niels maken we ook nog even een foto, iets met wapens.

• 22 Juli 2013 - 14:10

Niels:

Al Scandinavische bergen tegengekomen? :)

• 22 Juli 2013 - 21:05

Veerle:

Merel, je was wel blij zeker dat je vader geen goede dansschoenen aan had?